Titulinė skaidrė
Teismo sudėtis
Devizas
Vytis
En
En

Informacija apie posėdį

Žodinio proceso tvarka nagrinėjama byla dėl Seimo nutarimo sudaryti laikinąją komisiją Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos finansinei ir ūkinei veiklai tirti atitikties Konstitucijai

2019-04-15

Konstitucinis Teismas balandžio 16 d., antradienį, 13 val.  žodinio proceso tvarka nagrinės bylą pagal pareiškėjos Seimo narių grupės prašymą ištirti, ar Seimo nutarimas Nr. XIII-1022 „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo laikinosios tyrimo komisijos sudarymo ir pavedimo jai atlikti Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos valdymo, finansinės ir ūkinės veiklos parlamentinį tyrimą“ neprieštarauja Konstitucijos preambulėje įtvirtintam teisinės valstybės principui ir Konstitucijos 25 straipsniui.

Į posėdį šaukiami pareiškėjos atstovai Seimo nariai Eugenijus Gentvilas, Andrius Kubilius, Mykolas Majauskas, Julius Sabatauskas, suinteresuoto asmens Seimo atstovės Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkė Agnė Širinskienė, Seimo kanceliarijos Teisės departamento Viešosios teisės skyriaus vyresnioji patarėja Ona Buišienė, taip pat į teismo posėdį kviečiama Valstybės kontrolės specialistė.

Posėdžio tiesioginę transliaciją galima stebėti internetu, Konstitucinio Teismo svetainėje paspaudus nuorodą www.lrkt.lt.

Pasak pareiškėjos, parlamentinės tyrimo komisijos sudarymas ginčijamu nutarimu yra nacionalinio transliuotojo veiklos kontrolės būdas. Tačiau Konstitucinis Teismas 2006 m. gruodžio 21 d. nutarime yra konstatavęs, kad bet kokia nacionalinio visuomeninio transliuotojo veiklos kontrolė turi nepažeisti jo nepriklausomumo, o tokios kontrolės negali vykdyti, be kita ko, asmenys, kurie turi savų interesų, susijusių su nacionalinio visuomeninio transliuotojo veikla, arba kurie priklauso interesų grupėms (taip pat ir institucionalizuotoms), turinčioms būtent tokių interesų.

Vienas pagrindinių nacionalinio transliuotojo veiklos uždavinių yra objektyviai nušviesti reikšmingiausius valstybės įvykius, pateikti informaciją apie svarbiausių valdžios institucijų veiklą. Todėl, atsižvelgiant į Konstitucinio Teismo suformuotą nacionalinio visuomeninio transliuotojo nepriklausomumo doktriną, pareiškėjos vertinimu, Seimo nariai negali dalyvauti valdant šį transliuotoją ir nuolatiniuose jo „kontrolės instrumentuose“ ar atliekant atskirus kontrolės veiksmus, nes tokia kontrole būtų pažeistas nacionalinio visuomeninio transliuotojo nepriklausomumas.

Taigi pareiškėja mano, kad, atsižvelgiant į oficialiosios konstitucinės doktrinos nuostatas, iš Seimo narių negalėjo būti sudaryta komisija, kuriai pavesta atlikti nacionalinio visuomeninio transliuotojo veiklos kontrolę, o ginčijamas nutarimas prieštarauja Konstitucijai.

Prašymo tekstą galima rasti Konstitucinio Teismo svetainėje, žr. http://www.lrkt.lt/~prasymai/3_2018.htm.