En

Dėl prašymo išankstinio tyrimo

 LIETUVOS RESPUBLIKOS
KONSTITUCINIO TEISMO PIRMININKAS

POTVARKIS

DĖL PRAŠYMO IŠANKSTINIO TYRIMO

2017 m. gruodžio 8 d. Nr. 2B-74

Vilnius


Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo įstatymo 24 straipsnio 1 dalimi,
p a v e d u Konstitucinio Teismo teisėjui Gintarui Godai iki 2017 m. gruodžio 22 d. atlikti išankstinį tyrimą ir reikalingus parengiamuosius veiksmus dėl pareiškėjos Lietuvos Respublikos Seimo narių grupės prašymo Nr. 1B-27/2017 „ištirti:

1) ar Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 16 str. 6 d. 1 p. ta apimtimi, kuria nustatyta, kad, plėtojant elektros energijos gamybos pajėgumus iš atsinaujinančių energijos išteklių, išduoto leidimo galiojimas pratęsiamas tik 6 mėnesiams ir tais atvejais, kai valstybės, trečiųjų asmenų veiksmai ar nenugalimos jėgos sukeltos aplinkybės, dėl kurių buvo vėluojama atlikti suplanuotus darbus, tęsėsi ilgiau negu 6 mėnesius, pagal normų turinį ir reguliavimo apimtį neprieštarauja konstituciniams teisinės valstybės principui, teisėtų lūkesčių principui, Lietuvos Respublikos Konstitucijos 29 str. įtvirtintam asmenų lygiateisiškumo principui, Lietuvos Respublikos Konstitucijos 5 str. 2 d. ir Lietuvos Respublikos Konstitucijos 46 str. 1–4 d. nuostatoms?

2) ar Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 16 str. 7 d. ta apimtimi, kuria nustatyta, kad, leidimo plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus iš atsinaujinančių energijos išteklių galiojimo terminas pratęsiamas, kai asmuo pateikia dokumentus bei įrodymus, pagrindžiančius, kad atlikti suplanuotus darbus vėluojama dėl valstybės, trečiųjų asmenų veiksmų ar nenugalimos jėgos aplinkybių ir tais atvejais, kai asmuo negali pateikti šių dokumentų dėl valstybės, trečiųjų asmenų veiksmų ar nenugalimos jėgos aplinkybių, dėl kurių buvo vėluojama atlikti suplanuotus darbus, taip pat Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 16 str. 24 d. 2 p. ta apimtimi, kuria numatoma, kad atsisakymai pratęsti leidimo plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus galiojimo terminą pateikiami ir tuo atveju, kai asmuo nepateikia bent vieno iš pratęsti leidimo galiojimo terminą reikalingų dokumentų ir tais atvejais, kai asmuo negali pateikti šių dokumentų dėl valstybės, trečiųjų asmenų veiksmų ar nenugalimos jėgos aplinkybių, dėl kurių buvo vėluojama atlikti suplanuotus darbus, pagal normų turinį ir reguliavimo apimtį neprieštarauja konstituciniams teisinės valstybės ir teisėtų lūkesčių principams, Lietuvos Respublikos Konstitucijos 29 str. įtvirtintam asmenų lygiateisiškumo principui, Lietuvos Respublikos Konstitucijos 5 str. 2 d. ir Lietuvos Respublikos Konstitucijos 46 str. 1–4 d. nuostatoms?

3) ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015-03-18 nutarimu Nr. 284 „Dėl Nacionalinės šilumos ūkio plėtros 2015–2021 metų programos patvirtinimo“ patvirtintos Nacionalinės šilumos ūkio plėtros 2015–2021 metų programos 1 priedo R-l-3 p. (aktuali redakcija nuo 2016-10-11) ta apimtimi, kuria nustatyta maksimali leidžiama instaliuota šiluminė galia reguliuojamiems šilumos gamintojams iki 2021 m., pagal normų turinį ir reguliavimo apimtį neprieštarauja konstituciniams teisėtų lūkesčių, teisinio aiškumo, teisinio saugumo, teisinės valstybės principams, Lietuvos Respublikos Konstitucijos 46 str. 1 ir 4 d. ir Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 4 str. ir Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymo 1 str. 2 d. 2 p. ir 3 str. 2 d. nuostatoms?“.

Konstitucinio Teismo pirmininkas    Dainius Žalimas

Potvarkį ir medžiagą gavau

Teisėjas

Gintaras Goda

2017 m. gruodžio 8 d.